پایان جام فوتسال عظام در بخش مردان/ جام قهرمانی در دستان پیستون سازان

دومین دوره جام فوتسال عظام در بخش مردان با قهرمانی تیم پیستون ایران به پایان رسید.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مهرعظام؛ جام فوتسال عظام که از 24 آبان با حضور 12 تیم در مجموعه ورزشی الغدیر تهران آغاز شده بود، با برگزاری مسابقه فینال و برگزاری مراسم اختتامیه در حضور عباس ایروانی، بنیانگذار گروه عظام به پایان رسید.

در بازی نهایی تیم‌های پیستون ایران و سازه سیم به مصاف هم رفتند که در نهایت این تیم پیستون بود که با برتری 4 بر 1 مقابل حریف، با اقتدار به مقام اول رسید و جام قهرمانی را بالای سر برد.

جشن قهرمانی پیستون در شرایطی برگزار شد که‌ عباس ایروانی، بنیانگذار گروه عظام میهمان ویژه مراسم اختتامیه بود. منصور میرزایی، مدیرعامل گروه قطعات خودروی عظام؛ علی کفاشیان، رییس هیات مدیره باشگاه مهرعظام؛ علی پارسی، مدیرعامل باشگاه مهرعظام؛ خشایار حکیمی، معاون منابع انسانی عظام و علی بهنود، مدیر ارتباطات گروه عظام از دیگر میهمانان مراسم اختتامیه جام عظام بودند.

البته مراسم اهدای جوایز و کاپ تیم‌های برتر، یک میهمان فوتسالی هم داشت. علیرضا سنگ سفیدی، کاپیتان تیم ملی فوتسال ایران نیز چهره شاخص این مراسم بود که در کنار تماشای رقابت‌های رده بندی و فینال، در مراسم اختتامیه نیز حاضر بود.

پیش از رقابت فینال، تیم‌های “فرآوری و ساخت” و “فراکلون” در بازی رده بندی به مصاف هم رفتند که در نهایت فرآوری با شکست 3 بر 1 حریف خود روی سکوی سوم ایستاد.

همان چهار تیم با جایگاه متفاوت

دومین دوره جام فوتسال عظام در بخش مردان در حالی به پایان رسید که چهار تیم پایانی، دقیقا همان تیم‌هایی بودند که در دوره نخست، به نیمه نهایی رسیده بودند. این بار اما به جای فرآوری و ساخت، نوبت پیستون بود که قهرمان شود. سازه سیم هم که دوره گذشته روی سکوی چهارم ایستاده بود، این بار فینالیست شد و فراکلون به جای نایب قهرمانی، به رده چهارم بسنده کرد.

از تیم اخلاق تا بهترین‌ها

کمیته برگزاری مسابقات، در پایان دومین دوره جام عظام، تیم فرآوری و ساخت را به عنوان تیم “اخلاق” انتخاب کرد. همچنین بازیکنان برتر نیز با تصمیم این کمیته معرفی شدند.

یوسف تبرپنج از پیستون ایران به عنوان بهترین دروازه‌بان رقابت‌ها انتخاب شد و دستکش طلایی را از آن خود کرد.

مهرگان شکیبا از فرآوری و ساخت به عنوان آقای گل انتخاب شد وکفش طلا را به دست آورد. توپ طلای دومین دوره جام فوتسال عظام نیز به بلال مهری زاده از پیستون رسید.

برگزاری 20 مسابقه در سه روز

دومین دوره جام فوتسال عظام صبح 24 آبان با برگزاری 4 مسابقه آغاز شد و 26 آبان نیز با تعیین قهرمان به کار خود پایان داد.  پایاکلاچ، سازه سیم، سازه پویش، پویان صنعت، رادمان یدک، پایا ذوب، تارا ذوب، فراکلون، هزار و یک شهر، پیستون ایران، فرآوری و ساخت و همچنین استام صنعت، 12 تیم حاضر در این رقابت‌ها بودند که پس از 3 دور مسابقه در مرحله مقدماتی هشت تیم برتر از بین اینها به مرحله حذفی رسیدند. 

در بازی‌های حذفی که عصر پنجشنبه 25 آبان برگزار شد، فرآوری و ساخت از سد هزار و یک شهر گذشت، سازه سیم، پایا ذوب را شکست داد و پیستون هم با غلبه بر سازه پویش به نیمه نهایی رسید.

استام صنعت هم اگرچه توانست با گل‌های ثانیه پایانی خود فراکلون را شکست دهد اما به دلیل عدم رعایت آیین نامه برگزاری مسابقات، جای خود در میان چهار تیم برتر را به فراکلون داد.

در نهایت مرحله نیمه نهایی این رقابت‌ها صبح جمعه برگزار شد. جایی که پیستون ایران با یک گل فرآوری را شکست داد و سازه سیم هم با غلبه بر فراکلون راهی بازی پایانی شد.

در مجموع سه روز مسابقه، 20 بازی برگزار شد. رقابت‌هایی که علی صانعی، چهره شناخته شده فوتسال ایران مسئول برگزاری آن بود و قضاوت مسابقات را هم داوران رسمی لیگ برتر و لیگ دسته اول فوتسال بر عهده داشتند. 

دومین دوره جام فوتسال در بخش بانوان نیز در روزهای 9 و 10 آذر 1402، با حضور 4 تیم در مجموعه الغدیر تهران برگزار می‌شود.


اخبار روز

سایر

تمرینات فوتبال کانون گرگان از نگاه دوربین

بازیکنان تیم فوتبال کانون گرگان باشگاه مهرعظام چند روزی است که تمرینات خود را در سال جاری آغاز کرده‌اند. این تمرینات زیر نظر مربیان و در هوای مطبوع این روزهای...