علی پارسی: 1402 ، سال آموزش، ارزیابی و ارتقای کادر فنی است


 
گسترش فعالیت‌‌های مهرعظام، وظایف مدیرعامل این باشگاه را هم دوچندان کرده است. مدیری که اگرچه از دل صنعت به ورزش آمده اما حالا بیش از پیش با ادبیات حاکم بر مدیریت ورزشی آشنا شده است. حالا هم در دومین سال فعالیت‌های باشگاه، برنامه‌های گسترده‌ و مهمی برای بالا بردن کیفیت فعالیت‌های باشگاه مهرعظام در سر دارد. او اگرچه رشد 3.5 برابری تعداد ورزشکاران و کانون‌های باشگاه در سال 1401 را ارزشمند می‌داند اما معتقد است که 1402 باید سال افزایش کیفی کار و ارتقای کادر فنی و اداری باشگاه و کانون‌ها باشد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی مهرعظام؛ علی پارسی، مدیرعامل باشگاه فرهنگی ورزشی مهرعظام در ابتدا به ارزیابی خود از عملکرد باشگاه در سال 1401 پرداخت و گفت:« سال 1401 سال رشد مجموعه بود. همین که از مرز سه هزار نفر در پایان سال گذشته، به چیزی حدود 11 هزار نفر رسیده‌ایم، یعنی یک رشد 3.5 برابری را تجربه کردیم که اتفاق بزرگی است. »

علی پارسی

 

کاهش شتاب رشد باشگاه در سال 1402

پارسی خط مشی باشگاه درسال 1402 را نیز تشریح کرد:« سال 1402 سالی است که باید تا حدود زیادی سرعت بزرگ شدن مهرعظام را کاهش دهیم. موضوعی که در جلسات متعدد با حاج آقای ایروانی هم مطرح شده و ایشان هم پذیرفتند که رشد مجموعه با کنترل بیشتری انجام شود. کما اینکه در جلسات تصمیم‌گیری، بودجه سال آینده بر اساس تعداد 12 هزارنفری ورزشکاران بسته شده که البته در صورت تاسیس کانون‌های جدید، دست ما برای افزایش این رقم باز خواهد بود.  فعلا نظر مجموعه این است که شتاب بزرگ شدن کانون‌ها کنترل شود و به جای آن تلاش کنیم تا کادر فنی و اداری را تقویت کنیم.»

شرح وظایف، آموزش و ارزیابی

مدیرعامل باشگاه مهرعظام درباره برنامه‌های این باشگاه در سال 1402 نیز گفت:« بخش منایع انسانی باشگاه مهرعظام به تازگی تاسیس شده که وظایف مختلف و گسترده‌ای بر عهده دارد. تعیین شاخص‌های ارزیابی کانون‌ها، مدیران و سرپرستان و همینطور تهیه چارت کانون‌ها از جمله اهداف مهم این بخش به حساب می‌آید. بخش منابع انسانی همچنین وظیفه دارد شرح شغل اعضای مختلف کادر اجرایی باشگاه و کانون‌ها اعم از سرپرستان، مربیان و کادر اداری را مشخص کند. موضوع مهمی که در کنار سیستم یکسان تمرینی، به یکپارچه شدن فعالیت‌های باشگاه در سراسر کشور کمک خواهد کرد.»

او ادامه داد:« ما در سال آینده تمرکز خود را روی آموزش مربیان گذاشته‌ایم. راه اندازی کمیته آموزش و نظارت در باشگاه هم با همین هدف انجام شده است. واحدی که چند ماهی است فعالیت خود را آغاز کرده و وظیفه اصلی آن آموزش و ارتقای دانش فنی مربیان و همینطور نظارت بر عملکرد آن‌هاست. همچنین ما قرار است ناظرهایی در سطح شهرهایی که در آنها کانون فعال داریم، داشته باشیم که به طور دقیق فعالیت مربیان و عملکرد آن‌ها را رصد کرده و به کمیته آموزش و نظارت گزارش کنند.»

پارسی همچنین به ارتقای سطح دانش و مدرک مربیان اشاره و آن را فاکتور مهمی در ارزیابی فعالیت آنها اعلام کرد: «  برای سال 1402 یک تقویم آموزشی تدوین می‌شود که برنامه آموزشی و کلاس‌های مربیان باشگاه را به طور کامل در خود خواهد داشت. مدرسان فدراسیون که کلاس‌های A و B آسیا را برگزار می‌کنند، به عضویت واحد آموزش باشگاه درآمده‌اند و قرار است این کلاس‌های آموزشی را برگزار کنند. در ادامه همین کلاس‌های آموزشی و ارتقای سطح فنی مربیان و مدارک آن‌ها، یکی از فاکتورهای مهم در ارزیابی عملکرد مربیان خواهد بود.»

 

علی پارسی

 

تعیین شاخص‌ها برای ارزیابی

مدیرعامل باشگاه مهرعظام درباره شیوه ارزیابی کانون‌ها و مربیان در سال 1402 نیز گفت: « در حال تدوین شاخص‌های ارزیابی کانون‌ها و مربیان هستیم. شاخص‌هایی که مبنای سنجش عملکرد آن‌ها خواهد بود. البته که پروسه زمان‌بری است اما در سال 1402 به مرحله ابلاغ و اجرا خواهد رسید و مربیان و کانون‌ها مورد ارزیابی جدی قرار خواهند گرفت.»

وظیفه جدید؛ تشکیل تیم در تمام رده‌های سنی

او در ادامه یکی از وظایف و ماموریت‌های اصلی کانون‌های در سال 1402 را تعیین کرد: « یکی از معیارهای اصلی ارزیابی کانون‌ها در سال آینده تعداد تیم‌های فعال آنها در مسابقات استانی و حتی کشوری است. طبق تصمیمی که در باشگاه گرفته شده، کانون‌ها در سال آینده موظف هستند که در هر رده سنی که مسابقات استانی در آن برگزار می‌شود، حداقل دو تیم (دختران و پسران) تشکیل داده و با نام مهرعظام در مسابقات شرکت کنند.»

مسابقات دوستانه بین کانون‌ها

پارسی همچنین از صدور مجوز برگزاری مسابقات دوستانه منظم بین کانون‌ها نیز خبر داد: « برنامه دیگر ما برگزاری مسابقات دوستانه است. بخشی از بودجه سال ‌آینده کانون‌ها هم به همین موضوع اختصاص داده خواهد شد تا کانون‌هایی که فاصله نزدیک‌تری به هم دارند، مسابقات دوستانه و حتی تورنمنت‌های چند جانبه تشکیل دهند و با هم مسابقه دهند. اتفاقی که تاثیر بسیار مثبتی در روند رشد ورزشکاران خواهد داشت و محک خوبی برای مربیان و ورزشکاران است. »

لزوم شرکت کانون‌ها در جشنواره دختران و پسران

مدیرعامل باشگاه به برگزاری دومین دوره جشنواره مهرعظام در تابستان 1402 نیز اشاره و نکات مهم مربوط به حضور تیم‌ها در این مسابقات را اعلام کرد: «دومین دوره جشنواره باشگاه مهرعظام در سال 1402 پرقدرت‌تر برگزار خواهد شد. از ابتدای سال تدارک برگزاری آن به بهترین شکل ممکن را خواهیم دید و وظیفه اصلی کانون‌ها هم این خواهد بود که در رده سنی مشخص شده، در هر دو بخش دختران و پسران نماینده داشته باشند. همه کانون‌ها به اندازه کافی برای آماده سازی این تیم‌ها زمان دارند و دیگر هیچ بهانه‌ای برای کوتاهی پذیرفته نیست. نداشتن تیم در هر کدام از این بخش‌ها فاکتور منفی و تاثیرگذاری در ارزیابی عملکرد کانون‌ها خواهد بود. در این دوره نتایج تیم‌ها هم مورد بررسی قرار خواهد گرفت و در سطح بندی کانون‌ها موثر خواهد بود.»

او ادامه داد: «در یک موضوع هم هیچ مماشاتی در کار نخواهد بود. این بار اگر ثابت شود که هرکدام از کانون‌ها، بازیکنی را از بیرون و خارج از نفرات باشگاه به جشنواره آورده‌اند، با برخورد جدی روبرو خواهند شد. شرط پذیرش بازیکنان برای حضور در جشنواره این است که حداقل شش ماه قبل در سایت باشگاه ثبت نام کرده و در جلسات تمرینی کانون نیز حضور داشته باشند.»

 

علی پارسی

 

ارزیابی عمکلرد شش ماهه در سال 1402

او همچنین گفت:« یکی از برنامه‌های اصلی در سال 1402، برگزاری جلسه ارزیابی عملکرد 6 ماهه کانون‌ها خواهد بود. جلسه‌ای که برای اولین بار شاهد اعلام کانون‌ها، سرپرستان و مربیان برتر خواهیم بود. شاخص‌های متنوعی در بخش‌های مختلف در حال تدوین است که با تصویب نهایی، معیار ما برای انتخاب بهترین‌ها خواهد بود.»

لزوم اجرای سیستم حضور و غیاب در کانون‌ها

علی پارسی در ادامه برنامه‌های مهم باشگاه برای سال آینده، گریزی هم به وظایف اعضای باشگاه و ورزشکاران زد و از تدوین سیستم حضور و غیاب و لزوم اجرای آن خبر داد:« سیستم حضور و غیاب شرکت در جلسات تمرینی، از ابتدای سال 1402 در تمام کانون‌ها اجرا خواهد شد. کانون‌ها همگی باید لیست حضور و غیاب داشته باشند و مشخص باشد که در هر جلسه تمرینی چه نفراتی ملزم حاضر می‌شوند. با توجه به بودجه 1402، باشگاه برای هر بازیکن مبلغی بالغ بر 6 میلیون تومان هزینه می‌کند و بازیکن در قبال این موضوع، متعهد به حضور منظم در کلاس‌ها خواهند بود.»

وظیفه مهم مربیان

مدیرعامل باشگاه مهرعظام در بخش پایانی صحبت‌های خود، به عملکرد مربیان اشاره کرد و وظیفه مهم آنها را در کنار آموزش ورزشی، تربیت مناسب نسل آینده ایران عنوان کرد:« ما مربیانی می‌خواهیم که در کنار داشتن عشق و علاقه به کار، دانش کافی برای آموزش دادن به بچه‌ها را نیز داشته باشند. یعنی تعهد و تخصص را با هم داشته باشند. همچنین با توجه به حساسیت‌های کار کردن در رده‌های پایه، توجه به بحث‌های اخلاقی مربیان، داشتن حسن خلق و آشنا بودن آ‌نها به روحیات کودکان و نوجوانان جزو مهمترین نکاتی است که باید در نظر گرفته شود.»

او ادامه داد:« فضایی که در اختیار ما قرار داده شده، فرصت بسیار مناسبی برای تربیت نسل آینده است. این بچه‌ها جامعه آینده ما را تشکیل می‌دهند. 11 هزار ورزشکاری که امسال در مهرعظام هستند، در آینده 11 هزار خانواده تشکیل خواهند داد و خیلی خوب است که ما هم بتوانیم سهمی در روند تربیتی و آینده این افراد داشته باشیم و تغییر مثبتی ایجاد کنیم.»

پارسی در پایان گفت:« کار ما تنها آموزش ورزش نیست. بحث اخلاق سرلوحه کار ماست و اگر قرار باشد سه موضوع مهم برای باشگاه و آقای ایروانی را مطرح کنم، اول اخلاق، درس و بحث ورزش و آموزش آن است که در اولویت اول تا سوم قرار دارد.»

 

 

 

اخبار روز

Keep Updated to our News and Blog

سایر