فعالیت 180 دو و میدانی کار در بیرجند/ کسب یک برنز و یک مقام چهارمی در قهرمانی کشور


فعالیت 6 ماهه دو و میدانی در بیرجند، طی هفته های اخیر منجر به کسب یک برنز ارزشمند در قهرمانی کشور و یک مقام چهارمی شده است.

به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی مهرعظام؛ کانون بیرجند که در تیرماه 1401 به مهرعظام اضافه شد، شروع پرقدرت و منظمی داشت. چه در فوتبال و فوتسال و چه در رشته ای مانند دو و میدانی که شاید طرفداران زیادی نداشته باشد.

این کانون در همان فراخوان اولیه‌ای که برای جذاب نفرات خود داشت، تعداد قابل توجهی از دختران و پسران را در رشته دو و میدانی ثبت نام کرد. بعد از مدت کوتاهی تعداد دو ومیدانی کاران بیرجند به 189 نفر رسید که شامل 110 دختر و 79 پسر می شود.

4 مربی زن و 3 مربی مرد هم وظیفه تمرین دادن به این ورزشکاران را در دوهای سرعت، با مانع و رشته های پرشی مانند سه گام و طول را بر عهده دارند.

 3 ورزشکار و یک مدال در قهرمانی کشور

فعالیت 6 – 7 ماهه دو و میدانی کاران بیرجند، طی هفته های اخیر منجر به کسب موفقیت هایی هم در مسابقات قهرمانی کشور شده است. در رقابت‌های اخیر قهرمانی جوانان کشور، مهرعظام بیرجند 5 ورزشکار در تیم خراسان جنوبی داشت که در نهایت نرجس عباسی موفق شد تا در ماده پرش سه گام به مدال برنز دست پیدا کند.

هدی قاسمی هم دیگر ورزشکار مهرعظام در این رقابت‌ها بود که در ماده دوی 400 متر از یک قدمی مدال بازگشت و به چهارمی بسنده کرد.

سومین نماینده مهرعظام نیز ناهید عرب بود که از دستیابی به مدال بازماند.

مریم السادات اصغری مربی دو و میدانی بانوان مهرعظام درباره فعالیت این باشگاه در دو و میدانی گفت:« بیرجند استعدادهای بسیار خوبی در دو و میدانی دارد که اگر به خوبی آموزش داده شوند و مرتب به مسابقات اعزام شوند، قطعا جزو نفرات برتر کشور خواهند شد.»

او که در مسابقات قهرمانی کشور مربی تیم خراسان جنوبی هم بود، درباره عملکرد ورزشکاران مهرعظام در این رقابت‌ها گفت:« از میان 4 ورزشکار خراسان جنوبی، 3 ورزشکار از باشگاه مهرعظام بودند که در نهایت یک مدال برنز و یک مقام چهارمی کسب کردند.»

اصغری ادامه داد:« بچه‌های ما رکوردهای بسیار خوبی در تمرین دارند و اگر مسابقات بیشتری اعزام شوند، قطعا با استرس کمتری وارد پیست می‌شوند و با ثبت همان رکوردها می‌توانند عناوین بهتری را کسب کنند.»

اخبار روز

سایر