مروری بر مسابقات پسران در دومین جشنواره باشگاه مهرعظام/ هلهله خرمشهری‌ها

دومین جشنواره فرهنگی ورزشی باشگاه مهرعظام ویژه پسران با حضور 17 کانون برگزار شد که در نهایت جام قهرمانی برای دومین سال پیاپی به کانون خرمشهر رسید.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مهرعظام؛دومین دوره این جشنواره با حضور 17 کانون و 221 فوتبالیست پسر در رده سنی نونهالان از 5 شهریور به مدت چهار روز به میزبانی مجتمع فرهنگی و تفریحی ایثار در استان البرز برگزار شد.

این جشنواره در رشته فوتبال و در رده سنی نونهالان برگزار شد که فوتبالیست‌های پسر در چهار گروه چهار و پنج تیمی در مرحله گروهی با یکدیگر به رقابت پرداختند.

در مراسم افتتاحیه این جشنواره علی کفاشیان رئیس هیات مدیره و علی پارسی مدیرعامل باشگاه مهرعظام و همچنین سید ابوالحسن مهدوی حضور داشتند که این مراسم یک میهمان ویژه هم داشت. کامران قاسمپور دارنده دو مدال طلای کشتی آزاد قهرمانی جهان لحظاتی را در کنار اعضای باشگاه مهرعظام گذارند.

بعد از برگزاری مراسم افتتاحیه، نشست سرپرستان‌ کانون‌های شرکت کننده برای هماهنگی برگزار شد که درهمین نشست هم مراسم قرعه کشی مسابقات انجام شد که تیم‌های شرکت کننده در 3 گروه 4 تیمی و یک گروه 5 تیمی قرار گرفتند. تیم‌های خرمشهر، قزوین، تبریز و اسلامشهر تیم‌های برتر دوره گذشته به عنوان سرگروه معرفی شدند.

با برگزاری مراسم قرعه کشی مسابقات به طور رسمی از صبح روز دوشنبه 6 شهریور در زمین چمن مجموعه فرهنگی تفریحی ایثار آغاز شد و با برگزاری مسابقات مرحله گروهی، ۸ کانون به عنوان تیم‌های برتر گروه‌های چهارگانه راهی مرحله حذفی شدند. دو تیم اول از هر گروه راهی مرحله حذفی شدند.

جدول گروه‌های چهارگانه در پایان مرحله مقدماتی:

 

گروه یک

گروه دو

گروه سه

گروه چهار

1- زاهدان

1- قزوین

1- تبریز

1-خرمشهر

2- بیرجند

2- گرگان

2- کردستان

2-ارومیه

3- اسلامشهر

3- شیراز

3- بم

3-ایلام

4-مشهد

4- بیرجند

4- زنجان

4-رشت

   

5- بندرعباس

 

با پایان مرحله گروهی کانون‌های زاهدان و بیرجند از گروه یک به عنوان تیم‌های برتر راهی مرحله بعد شدند. نکته جالب توجه حذف تیم اسلامشهر بود که نایب قهرمان دوره گذشته بود اما اما این‌بار از مرحله گروهی هم بالا نیامد. تیم‌های قزوین و گرگان از گروه دو، تبریز و کردستان از گروه ۳ و کانون‌های خرمشهر و ایلام از گروه ۴ به مرحله حذفی رسیدند تا 8 تیم حاضر در مرحله یک‌چهارم نهایی را تشکیل بدهند.

نتایج مرحله یک چهارم نهایی:

کردستان  1 ———-  صفر قزوین

زاهدان 2 ———– صفر ارومیه

خرمشهر 2  ——— صفر  بیرجند

گرگان 1  ———– 2  تبریز

 

پس از برگزاری مسابقات مرحله یک‌چهارم نهایی تکلیف تیم‌های راه یافته به مرحله نیمه‌نهایی هم مشخص شد که در این مرحله هم تبریز با زاهدان و کردستان با خرمشهر روبرو شدند.

در دو مسابقه این مرحله، تبریز با دو گل زاهدان را از پیش رو برداشت و خرمشهر هم 4 بر صفر کردستان را شکست داد.

 مسابقه فینال بین خرمشهر و تبریز در حضور امیر قلعه نوعی سرمربی تیم ملی فوتبال برگزار شد، با قهرمانی تیم خرمشهر همراه شد تا خرمشهر‌ی ها برای دومین بار پیاپی به قهرمانی برسند.

در بازی رده بندی هم کردستان با غلبه بر زاهدان روی سکوی سوم ایستاد.

با برگزاری مسابقه فینال و مشخص شدن تیم قهرمان، مراسم اختتامیه هم با حضور عباس ایروانی بیناین گذار هلدینگ عظام، امیرقلعه نوعی سرمربی تیم ملی فوتبال، علی کفاشیان رئیس هیات مدیره و علی پارسی مدیرعامل باشگاه مهرعظام  و همچنین جمعی از مدیران هلدینگ عظام برگزار شد. محمد مومنی بازیکن سابق تیم ملی فوتبال ایران و باشگاه استقلال نیز دیگر میهمان این مراسم بود.

در پایان این جشنواره از بهترین‌ها هم تجلیل شد که جایزه بهترین بازیکن به عرفان سواعدی نیا از کانون خرمشهر رسید. آقای گلی هم به طور مشترک به حسین غزلاوی و امیر حسین صدیق از کانون خرمشهر و عرشیا سرگزی از گرگان رسید.

بازیکنان اخلاق هم از سوی کمیته برگزاری مسابقات معرفی شدند که ماهان ناصری از کردستان، ایلیا سلیمانی از تبریز و علیرضا علیزاده از زاهدان در بین بازیکنان این جایزه را گرفتند و حمید فرازی از بیرجند هم مربی اخلاق شد.


اخبار روز

سایر

8پیروزی برای مهرعظام در لیگ پایه بیرجند

رقابت‌های لیگ فوتبال پایه بیرجند در حالی با برگزاری هفته شانزدهم و هفدهم پیگیری شد که کانون مهرعظام بیرجند در این هفته صاحب هشت برد در 12 مسابقه شد.