اخبار مهرعظام

افتتاح بم

با جذب 600 کودک و نوجوان بم و شروع به کار آنها، مراسم افتتاحیه کانون مهرعظام در این شهر برگزار شد؛ مراسمی که با حضور بیش از 1000 نفر از کودکان و نوجوانان تحت پوشش باشگاه و خانواده هایشان گرمای خاصی داشت.

برگزاری مراسم افتتاحیه کانون مهرعظام در بم، فرصتی شد برای حضور مسوولان گروه قطعات خودرو سازی عظام و مسوولان باشگاه مهرعظام در شهر بم؛ مراسمی که به همت رضا یوسف آبادی، مسوول کانون مهرعظام در بم و همراهی مسوولان شهر، با حضور آقایان عباس ایروانی، دکتر محمدمهدی نواب مطلق، رییس هیات مدیره بنیاد خیریه سپهر؛ علی کفاشیان و علی پارسی، رییس هیات مدیره و مدیر عامل باشگاه مهرعظام؛  تعدادی از مدیران گروه قطعات خودروسازی عظام، حجت الله قاسم دانشی، امام جمعه بم و جمعی از مسوولان شهر، عصر روز یکشنبه ( 22 خردادماه) در سالن دانشکده فنی برگزار شد، آنهم در شرایطی که شور و اشتیاق خاصی بین اعضای این باشگاه در شهر بم دیده می شد.

جذاب است وقتی هیچ کودکی حذف نمی شود

امام جمعه بم: دمتان گرم

در این مراسم، حجت الاسلام قاسم دانشی حرف هایش را اینطور آغاز کرد:« به نیابت از همه بچه ها و خانواده هایشان از افرادی که زحمت کشیدند و زمینه فعالیت ورزشی این تعداد کودک و نوجوان را در سطح شهر فراهم کردند، تقدیر می کنم. جناب آقای نواب سالهاست در این شهر زحمت می کشند و ما قدردان زحماتشان هستیم. ما امروز میهمانانی داریم که خودشان میزبان هستند. از نوجوانی آوازه آقای کفاشیان را شنیده ایم و خوشحال هستیم که الان در خدمت ایشان و همراهانشان هستیم. پیش از این اطلاع چندانی از مهرعظام نداشتم اما قبل از مراسم وقتی دعوتنامه برایم آمد، پیگیری کردم و با این کار آشنا شدم. متوجه شده ام که آقای کفاشیان و سایر مسوولان این پروژه، نیت خیرخواهانه دارند. برایم جذاب است وقتی می شنوم که هیچ کودکی حذف نمی شود و فقط جذب دارند. به زبان ساده می گویم که این تعداد کودک و نوجوان را دور هم جمع کردید، ” دمتان گرم”.»

مهدوی: خیر را به سمت کرمان روانه کردید

بعد از صحبت های آقای دانشی، ابوالحسن مهدوی، یکی از مدیران باتجربه و قدیمی ورزش که او را به عنوان پدر ورزش استان کرمان می شناسند و در راه اندازی کانون مهرعظام در بم، تلاش قابل توجهی داشته، مواردی را مطرح کرد. او تقارن افتتاح کانون بم با میلاد با سعادت امام رضا (ع) را یک اتفاق ویژه دانست و گفت:« یک واژه هایی به کار برده می شود که به معنای واقعی آنها توجه نمی شود. مثلا تبریک به معنای دعای برکت است. در حالیکه به این معنا توجه نمی کنیم. یا وقتی به یکی خیر مقدم می گوییم، به این معناست که آن فرد با خودش خیر می آورد. من می خواهم به آقای ایروانی و دوستانشان بگویم ” امروز به معنای واقعی خیرمقدم انجام شده است. جناب آقای ایروانی، شما پیش از حضورتان در راه اندازی مهرعظام در شهر بم، خیر را به سمت کرمان هدایت کردید.»

او با اشاره به اهداف مهرعظام گفت:« هدف اصلی مهرعظام بیشتر شهرها و مناطقی است که از امکانات کمی برخوردارند. مناطقی که در آنها باشگاه های قوی و متمول حضور ندارند. با پروژه مهرعظام می خواهیم توازنی در توزیع امکانات برقرار کنیم. اگر شمال کرمان باشگاه هایی مثل گل گهر و‌ مس دارد، جنوب چه دارد؟ به همین خاطر بم را در نظر گرفتیم و تلاش شد که یکی از کانون های مهرعظام در این شهر راه اندازی شود.»

مهدوی به شرایط ورزش استان کرمان نیز اشاره کرد:« در سطح ورزش استان، بم جزو شهرهای خوب است که استعدادهای زیادی در رشته های مختلف ورزشی دارد. برای مثال  برادران موسوی از قهرمانان سابق دوومیدانی هستند که می توانند به توسعه این رشته در این شهر و پرورش استعدادها کمک کنند.»

او از همه افرادی که در راه اندازی کانون مهرعظام در بم کمک کردند، تقدیر کرد:« من در این کار هیچ نقشی نداشتم. تمام زحمات را آقای رضا یوسف ابادی متحمل شدند. در این مسیر مسلما آقای ترکان، مسول تربیت بدنی شهر، اعضای شورای شهر و مسوولان بنیاد سپهر خیلی نقش داشتند که من از تک تک این عزیزان تشکر می کنم.»

مهدوی حرف هایش را اینطور به پایان برد:« امروز را به ذهنتان بسپارید. تازه کار شروع شده است. من اطمینان دارم که این کانون با مدیریت آقای یوسف آبادی و همکارانشان به جاهای خوبی می رسد.»

فراشی: اولین درس، قدرشناسی است

در ادامه مراسم خانم فراشی که مدیر بنیاد سپهر در شهر بم است، دقایقی صحبت کرد. او گفت:« من بی نهایت سپاسگزارم از عزیزانی که از راه دور قدم بر چشم ما گذشتند، از جناب آقای ایرونی که به جمع خانواده سپهر پیوستند و از دکتر نواب عزیز که ۱۸ سال از عمرشان را صرف مردم این شهر کردند.»

او خطاب به کودکان و نوجوانان حاضر در سالن گفت:« بدانید که قرار است برای شما اتفاق خوبی بیفتد. اولین درسی که شما باید یاد بگیرید، درس قدرشناسی است. اگر یاد نگیرید قدر پدر و مادرهای تان را بدانید، هیچ وقت قدرشناسی نعمت های خدا نخواهید بود.»

کفاشیان:

مهرعظام را فرصتی برای ورود به تیمهای ملی بدانید

با صحبت دست اندرکاران و مسوولان شهر، آقای کفاشیان، رییس هیات مدیره باشگاه مهرعظام مواردی را خطاب به اعضا و خانواده هایشان مطرح کرد. او به شروع این پروژه اشاره کرد و 10 کانونی که تاکنون راه اندازی شده است:« خوشحالم که امروز شاهد افتتاح پروژه مهرعظام در شهر بم هستیم. تاکنون 10 کانون فعالیت خود را آغاز کرده اند و این روند همچنان ادامه دارد. فرصتی فراهم شده تا کودکان و نوجوانان علاقه مند در رشته های فوتبال، فوتسال، شنا، ژیمناستیک و دوومیدانی فرصت رشد داشته باشند.»

او ادامه داد:« شهر بم نشان داده که افراد مستعد زیادی در حوزه ورزش دارد. این شهر الگویی مثل خانم جعفری را دارد که در این شهر رشد کرده و امروز در سطح اول فوتبال زنان مربیگری می کند و قهرمان می شود. پس این شهر پتانسیل بالایی دارد و حتما با حضور بزرگوارانی مثل آقای یوسف آبادی، همکارانشان و مربیانی که حضور دارند، می توانند اتفاق های خوبی را رقم بزنند. من به شما بچه های عزیز می گویم که حضور در این کانون را به عنوان فرصتی برای ورود به تیم های ملی بدانید و از آن استفاده کنید. قطعا فضا برای آوردن بهترین مربیان، حتی از خارج از کشور فراهم است و آقای ایروانی دستور داده اند که هر کاری لازم است انجام دهیم تا شما امکان رشد داشته باشید.»

رییس هیات مدیره باشگاه مهرعظام در پایان از همه افرادی که در برگزاری این افتتاحیه باشکوه تلاش کردند، از جمله محمد ترکان، مدیر اداره ورزش شهر بم تقدیر کرد.

مراسم افتتاحیه کانون مهرعظام بم با اهدای هدایایی توسط آقای ایروانی به کودکان عضو کانون، به پایان رسید.

600 کودک و نوجوان، تحت پوشش مهرعظام

مدیران باشگاه مهرعظام در اواخر اسفند 1400 تصمیم به تشکیل کانون مهرعظام در شهر بم گرفتند که در همان زمان رضا یوسف آبادی از پیشکسوتان ورزش استان کرمان، به عنوان مسوول این کانون انتخاب شد. مقدمات تشکیل کانون در اواخر فروردین ماه فراهم و از ابتدای اردیبهشت، کودکان و نوجوانان جذب شدند تا زیر نظر مربیان آموزش ببینند. تاکنون 600 نفر جذب شده اند و 450 نفر از این افراد، در رشته فوتبال و فوتسال فعال هستند. بقیه در رشته های دوومیدانی و ژیمناستیک جذب شده‌اند.

اخبار روز

Keep Updated to our News and Blog

سایر