توصیه کامران قاسمپور به بچه‌های مهرعظام: تلاش کنید و به رویای خود برسید

كامران قاسمپور، قهرمان پرآوازه كشتی ایران در مراسم افتتاحیه دومین جشنواره مهرعظام حاضر شد و دقایقی را كنار بچه‌ها گذراند. او در این مراسم توصیه‌هایی را به بچه‌های مهرعظام داشت که خلاصه‌ای از آنچه قهرمان کشتی جهان گفت در فصلنامه پنجم منتشر شد. حالا به بهانه انتشار این فصلنامه، حرف‌های قاسمپور را در سایت باشگاه نیز منتشر می‌کنیم تا سایر اعضای مهرعظام نیز توصیه‌های او را بخوانند.

به گزارش روابط عمومی باشگاه مهرعظام؛كامران قاسمپور در جمع بچه‌ها از گذشته‌اش گفت و مسیری كه طی كرده است. او در ابتدا به حضورش در دومین جشنواره فرهنگی ورزشی مهرعظام اشاره كرد و به تمجید از كار بزرگ باشگاه مهرعظام پرداخت:«تا به حال چنین فضایی را ندیده بودم. امروزه باشگاه‌ها به دنبال فعالیت حرفه‌ای و به تبع آن درآمدزایی هستند. كسی به آینده‌سازی و تغییر سرنوشت نوجوانان فكر نمی‌كند، بلكه مهم این است كه چقدر در سال درآمد كسب می‌كنند. هزینه‌های سنگینی را در بخش‌های دیگر مثل تیم‌داری در فوتبال انجام می‌دهند اما اینكه باشگاهی بیاید و برای آینده نونهالان و نوجوانان برنامه‌ریزی كند، اتفاق نمی‌افتد و برایم جالب است كه مهرعظام چنین كاری انجام داده است.»

او با اشاره به استقبال پرشور بچه‌‌های مهرعظام گفت: «فكر نمی‌كردم در فضایی كه فوتبالی است، من را كه از كشتی آمده بودم، تا این حد بشناسند اما از شور و اشتیاق بچه‌های مهرعظام شگفت زده شدم.»

قهرمان دو دوره كشتی آزاد جهان با بیان اینكه در دوره نوجوانی از داشتن فضایی مشابه به آنچه كه باشگاه مهرعظام انجام داده، بی‌بهره بوده، ادامه داد: «در دوره نوجوانی باشگاهی در جویبار بود كه برای تمرین به آنجا می‌رفتم اما اینكه كسی تا این حد نگران ما باشد كه بخواهد كلی امكانات در اختیارمان بگذارد، وجود نداشت. اینكه برای ما مربی انتخاب كنند، سالن اجاره كنند و لباس و كفش تهیه كنند؛ مثل یك رویا بود.»

كامران قاسمپور در ادامه به اهمیت تلاش و پشتكار در رده سنی نونهالان و نوجوانان اشاره كرد و از بچه‌ها خواست كه از یاد گرفتن خسته نشوند: «باید به حرف مربیان خود خوب گوش بدهید. باید هر چیزی كه مربیان در تمرینات آموزش می‌دهند را عمل كنید و این مهم‌ترین اصل است كه همه‌ بچه‌ها حواس‌شان به پیروی از گفته مربیان باشد. این هم یك موضوع تربیتی است و هم اینكه در یادگیری شما خیلی مهم است. ضمن اینكه در آینده هم وقتی به رده‌های بالاتر رسیدید، فراموش نمی‌كنید كه حرف مربی از هر چیزی مهم‌تر است و باید به آن احترام بگذارید.»

دارنده دو مدال طلای امیدهای كشتی آزاد جهان با بیان اینكه با گوش دادن به گفته‌های مربیان رسیدن به آرزوهای بزرگ در دسترس است، گفت: «تمام رویا و آرزوهایی كه برای آینده ترسیم می‌كنیم، در همین دوران نوجوانی پی‌ریزی می‌شود. هر آنچه كه امروز یاد می‌گیرید را می‌توانید در دوران بزرگسالی پیاده كنید، بنابراین در مهم‌ترین روزهای زندگی خود قرار دارید. خیلی باید دقت كنید كه این روزها بهترین زمان برای یاد گرفتن است و از این فرصت كوتاه به بهترین شكل استفاده كنید. من مطمئن هستم كه از همین جمع قهرمانان بزرگی بیرون می‌آیند. نباید در راه رسیدن به رویاهای‌تان هیچ سدی را مقابل خود ببینید. همه شما لیاقت رسیدن به قله‌های موفقیت را دارید و می‌توانید افتخارآفرین باشید.»

صحبت‌های كامران قاسمپور برای بچه‌ها جذاب بود و به همین دلیل مجری برنامه گفت‌وگو با او را ادامه داد. كامران در پاسخ به این سؤال كه در دورانی كه وارد ورزش شد، روزهایی را هم داشته كه ناامید شود؟ گفت: «روزهای سخت كم نداشتم اما هیچ‌وقت نگفتم كه ادامه نمی‌دهم. خیلی مواقع از تمرینات خسته شدم. به هر حال كشتی تمرینات فوق‌العاده سختی دارد اما حتی برای یك لحظه هم پیش خودم نگفتم كه دیگر رها می‌كنم. قهرمانی هرگز آسان به دست نمی‌آید. سخت‌ترین مرحله قهرمانی هم همین ناامید نشدن از شكست‌ها است.»


اخبار روز

سایر