علی کفاشیان در کنفرانس خبری باشگاه مهرعظام: جشنواره دوم باشگاه با شکوه بیشتری برگزار می‌شود/ تلاش می‌کنیم الگویی برای سایر بنگاه‌های اقتصادی باشیم


نشست خبری باشگاه مهرعظام در آستانه برگزاری دومین دوره جشنواره فرهنگی ورزشی این باشگاه در نمایشگاه قطعات و لوازم خودرو برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی باشگاه فرهنگی ورزشی مهرعظام؛ علی کفاشیان رئیس هیئت مدیره باشگاه مهرعظام در این نشست خبری که در نمایشگاه بین المللی و در غرفه گروه عظام برگزار شد، در رابطه با برگزاری دومین جشنواره کشوری مهرعظام که قرار است از ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور در مجتمع گردشگری کوثر البرز (کردان) برگزار شود، گفت:« برای این که بتوانیم در باشگاه مهرعظام استعدادهای خوبی را شناسایی و در آینده به تیم های ملی، باشگاهی و استانی تزریق کنیم با افراد زیادی از جمله امیر قلعه نویی جلسه ای داشتیم تا از تجربیات او نیز استفاده کنیم، او نیز قول هر گونه همکاری را به ما داد»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا با AFC و فیفا نیز در ارتباط هستید یا خیر؟ تصریح کرد:«اخیرا فیفا و ای اف سی از فدراسیون فوتبال درخواست کرده بودند که فعالیت های اجتماعی که در کشور انجام می شود را منعکس کنند که ما در این زمینه سعی کردیم کارهایی که در باشگاه مهرعظام انجام می شود را منعکس کنیم.»

کفاشیان همچنین با بیان این که وضعیت زیرساخت ها در کشور تاسف برانگیز است، خاطرنشان کرد: اگر وزارت ورزش و دولت امکانات ورزشی را به بخش های خصوصی واگذار کند تحول بزرگی در ورزش رخ می دهد، در حال حاضر در اکثر استان هایی که جزو مناطق محروم هستند، شاهد آن هستیم که بسیاری از استادیوم ها که قرار بود به عنوان مثال ۱۵ سال پیش ساخته شود، مخروبه ای بیش از آن باقی نمانده در صورتی که اگر همین استادیوم ها به بخش خصوصی واگذار شوند، چنین سرنوشتی را نخواهند داشت. 

تلاش می کنیم الگویی برای سایر بنگاه های اقتصادی باشیم

رئیس هیات مدیره باشگاه مهرعظام فعالیت‌های این باشگاه را الگویی برای سایر بنگاه‌های اقتصادی و حتی باشگاه‌های بزرگ دانست و افزود:« در زمانه‌ای قرار داریم که یک باشگاه فوتبال شاید بالغ بر ششصد – هفتصد میلیارد تومان هزینه ‌می‌کند اما دریغ از اینکه تنها ده میلیارد را به کارهای اینچنینی اختصاص دهند. ما در تلاشیم تا این کار بزرگ، تبدیل به یک الگوی موفق برای سایر بنگاه‌های اقتصادی شود.»

او ادامه داد:« به عنوان مثال در شهرهای صنعتی مانند کرمان و اصفهان که چندین و چند واحد صنعتی بزرگ را در خود دارد، باز هم ما در شهری مانند بم وارد شدیم و قریب به هشتصد دختر و پسر را تحت پوشش خود قرار داده‌ایم.»

کفاشیان همچنین گفت:« اخیرا فیلمی از وضعیت خراب چمن سپاهان دیدم. تیمی که صدها میلیارد هزینه تیمش می کند اما به مسائل زیرساختی اهمیت نمی دهد و اندکی از این بودجه هنگفت را به رسیدگی به وضعیت زمین و استادیوم اختصاص نمی دهد.»

بعد از چهل سال مدیریت، تازه احساس رضایت می کنم

کفاشیان به چهار دهه حضور حضور خود در ورزش و فعالیت‌های اخیرش در بخش خصوصی نیز اشاره کرد:« بعد از چهل سال که در ورزش و مدیریت آن حضور داشتم، تازه حالا احساس رضایت می‌‌کنم. تازه فکر می‌کنم در مسیر درست قرار دارم. ما تا پایان سال شمار ورزشکاران تحت پوشش باشگاه را به ۲۰ هزار نفر می‌رسانیم که کار بسیار بزرگی است و اثرات شگرفی در آینده ایران خواهد داشت.»

رئیس هیات مدیره باشگاه مهرعظام تاسیس آکادمی را یکی از اهداف آتی این باشگاه عنوان کرد:« ما در آینده نزدیک قصد راه اندازی یک آکادمی واقعی با استانداردهای روز دنیا را داریم که بازیکنان نخبه را از میان هزاران عضو باشگاه مان  جذب کرده و برای پرورش و تزریق آن‌ها به فوتبال ایران آماده کند.»

وی در پاسخ به این پرسش که آیا در باشگاه مهرعظام قصد تیمداری هم دارید، افزود: اعتقاد نداریم که برای لیگ برتر امتیاز بگیریم هدف بر این است که با ورود بخش خصوصی استعدادها را از پایه شناسایی و پس از سرمایه گذاری روی آن ها نخبگان را کم کم به تیم های ملی و باشگاهی تزریق کنیم بدون این که هزینه سنگینی را پرداخت کنند.

رئیس هیات مدیره باشگاه مهرعظام درباره اهداف تاسیس این باشگاه اظهار کرد: باشگاه فرهنگی ورزشی مهرعظام در راستای مسوولیت اجتماعی از ۲ سال پیش راه اندازی شده که یکی از اهداف آن تمرکز در نقاط کم برخوردار و محروم آست تا با کمک بخش خصوصی بتوانیم استعدادها را در رشته های فوتبال، فوتسال، شنا، دوومیدانی و ژیمناستیک  شناسایی و در آینده به تیم های ملی، باشگاهی و استانی تزریق کنیم.»

وی گفت: در حال حاضر این کار در ۲۴ استان انجام شده و بیش از ۱۸ هزار نفر ورزشکار در ۵ رشته ورزشی شناسایی شدند که بدون پرداخت هیچ هزینه ای تحت پوشش بهترین امکانات از نظر تجهیزات ورزشی قرار می گیرند و این فرصت را پیدا می کنند که در کنار درس استعدادهای خود را نیز شکوف و مراحل ترقی را به مراتب طی کنند. سعی داریم کارها را به صورت هدفمند پیش ببریم و الگویی در کشور باشیم.

ردیس هیئت مدیره مهرعظام درباره آمار مربیان باشگاه نیز توضیح داد: برای پیشبرد اهدافمان چیزی حدود ۴۴۰ مربی در کشور از ما حقوق دریافت می کنند که امیدواریم با حضور این مربیان در آینده به اهداف پیش بینی شده دست پیدا کنیم.

وزارت ورزش باید حضور بخش خصوصی را تسهیل کند

کفاشیان که سابقه معاونت قهرمانی سازمان تربیت بدنی را هم در کارنامه دارد، به ناتوانی وزارت ورزش و البته نقش آن در تشویق بخش خصوصی اشاره کرد:« اگر امروز به من پیشنهاد وزارت بدهند، طرح حمایت از بنگاه‌های اقتصادی برای حضور پررنگ در ورزش را روز میز خواهم گذاشت. وزارت ورزش با این وضع بودجه حتی به کارهای عمرانی خود هم نمی‌رسد و تنها به کارهای جاری و بخشی از هزینه‌های فدراسیون‌ها خواهد رسید. با این حال پیشنهاد من این است که حداقل شرایط را برای حضور واحد‌های صنعتی و بنگاه‌های اقتصادی فراهم کند و با در اختیار دادن زمین یا مجموعه‌های بلااستفاده، شرایط را برای حضور این بخش‌ها در ورزش تسهیل کند.»

کفاشیان در پایان افزود: سال گذشته جشنواره خود را با حضور ۱۲ تیم در بخش پسرام و ۹ تیم در بخش دختران برگزار کردیم که امسال این تعداد به ۱۸ تیم پسران و ۱۵ تیم در بخش دختران افزایش پیدا کرده که از ۳۱ مرداد تا ۹ شهریور در مجتمع گردشگری کوثر البرز (کردان) رقابت خواهند کرد.

علی پارسی: هدف مهرعظام 100 هزار نفری شدن تا چهار سال آینده است

علی پارسی مدیرعامل باشگاه مهرعظام نیز در این نشست خبری با بیان اهداف سرمایه گذاری این باشگاه در ورزش کشور گفت: ما می‌خواهیم به گونه‌ای عمل کنیم که زمینه حضور سایر هلدینگ ها و صنعتی‌ها در ورزش کشور فراهم شود.

او ادامه داد: با توجه به شرایطی که بر اقتصاد کشور حاکم است انتظار زیادی از دولت وجود ندارد که به ورزش کمک کند. به همین خاطر بخش‌های خصوصی باید ترغیب شوند که به فکر رشد و پرورش استعدادهای ورزشی کشور باشند.

علی پارسی ادامه داد: هدف مجموعه ما این است که ۱۸ هزار نفری را که در این دو سال تحت پوشش داشته‌ایم تا چهار سال آینده به ۱۰۰ هزار نفر برسانیم که امیدواریم با برنامه ریزی بتوانیم به خواسته مان برسیم.

اخبار روز

سایر